Na HBO, Netflix en Amazon wil Yahoo nu ook online kwaliteitsseries gaan aanbieden.

Volgens The Wall Street Journal gaat Yahoo om te beginnen vier comedyseries bestellen. Bronnen hebben dit aan de krant verteld.

Yahoo zou het groots aanpakken. Kocht het bedrijf in het verleden korte webvideo’s, nu gaat het om series met 10 afleveringen, waarbij iedere aflevering tussen de 700.000 en 1 miljoen dollar gaat kosten.

Volgens de zakenkrant wil topvrouw van Yahoo, Marissa Mayer, op 28 april de nieuwe series presenteren aan potentiële adverteerders. Yahoo is de vijfde video-aanbieder in de VS met 384 miljoen views in januari, blijkt uit cijfers van comScore.

Strategie van Mayer

Dat Yahoo interesse zou hebben in het aanbieden van online videodiensten à la Netflix past in de strategie van Mayer. Zij wil gebruikers van Yahoo meer naar advertenties laten kijken en het aanbieden van meer en kwalitatief betere online video’s is daar een logisch onderdeel van.

In maart werd ook al bekend dat Yahoo 300 miljoen dollar zou willen betalen voor News Distribution Network, de nummer vier op de Amerikaanse markt voor online video's.

 

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl